izmir escort izmir escort porno izle escort izmir türk porno bursa escort antalya escort porno izle

İnternet Üzerinden Çok Satınalınan Ürünler

Posted by admin 08/05/2020 0 Comment(s)

Online Alışveriş İstatistikleri

Türkiye’de online alışverişin çokca artırdığı bu dönemlerde, en satış yapılan kategori, en çok kullanılan ödeme yöntemleri, sektörlere göre harcama yüzdeleri nasıl seyrediyor.

Tüm bu soruların cevabı yapılan araşmalara göre aşağıdaki başlıklar altında topladık, gelin berber inceleyim.

  • Sevdiklerimize çiçekle veriyoruz
  • Gece yaptığımız alışverişlerde iade oranı daha yüksek oluyor
  • Okul açılış dönemleri tutarlar yükseliyor
  • Uygun fiyatlı ürünler tercih sebebi
  • Mobilden yapılan işlemlerde artış
  • Taksitli alışverişin azalması

Çiçek vermek her dönem en iyi hediyelerden biri olarak göze çarmakla beraber, teknoloji ve elektronik kategorileri pazarda hatrı sayılır paya sahip. Tabi tekstil ve giyim ürünleri süreklilik arz eden ihtiyaçların başında geldiği için ve bu alandaki tüketim daim olduğundan, giyim sektörü dâhil etmediğinde ortaya çıkan sonuca, göre online alışverişte çiçek ve elektronik kategori olarak öne çıkıyor. Bu iki sektörde yapılan harcamalar dikkate değer artış söz konusu.

  • Kozmetik %4 ile ev, bahçe, ofis dekorasyonu %14 alışverişinde azalma yaşanırken,
  • Çiçek %37 ve elektronik %25 alışverişinde harcamalar artış gösterdi.

 

Araştırmalara  göre son yıllarda öğlenden sonra 14:00 - 17:00 saatleri arasında online alışveriş yapmayı tercih ederken gece 22:00 - 24:00 saatleri arasında yapılan alışverişlerde ise iade oranları dikkat çekiyor. Bu saatlerde yapılan alışverişlerdeki iade oranları, diğer saatlerde yapılan alışverişlerdeki iade oranından %40 daha fazla.

 

00:00 - 06:00 saatleri arasında en fazla alışveriş yapılan kategorinin bebek ve çocuk ürünleri olması, gecelerin en uykusuzlarının anne ve babalar olduğunu gösteriyor.

 

Verilere göre en fazla alışveriş yaptığımız mevsim sonbahar mevsimi oluyor. Bu durumda elbette Eylül ve Ekim aylarının okula dönüş dönemi olmasının etkisi büyük. Sepet tutarı açısından bakıldığında en pahalı alışverişi Ocak ayında yaptığımız anlaşılıyor. Öyle ki, ortalamaya göre en yüksek ay Ocak olurken, sepet tutarı en düşük aylar Ağustos ve Aralık ayları oluyor.

 

İşlem adetleri artış gösterse de, sepet tutarlarının azalması, alışverişlerde uygun fiyatlı ürünleri tercih ettiğimizi gösteriyor. Bu durum, alışverişte en önemli kriterin fiyat olduğunu ortaya koyuyor.

 

Ödeme yöntemi olarak 100 liranın altındaki işlemler için mobil alışverişi tercih ederken, 100 liranın üzerindeki harcamalarımızı masaüstü bilgisayar kullanarak yapıyor ve ürünü detaylıca incelemeyi tercih ediyoruz. Bununla birlikte mobilden yapılan işlem adedi, masaüstünden yapılan işlem adedini geçtiyor. Bu durum da yine fiyatın ilk tercih olduğunu ve sepet tutarlarının yüksek olmadığını gösteriyor.

 

Online ödeme seçeneği değerlendirildiğinde veriler taksitli alışverişin azaldığını ve tek çekim ödemenin arttığını gösteriyor. Taksit sayısı olarak en fazla 3 taksit tercih ediliyor.

 

 

Leave a Comment

Google Merchant Center, mağaza ve ürün verilerinizi Google'a yüklemenize ve söz konusu verileri Goog..
229,00TL 149,00TL